eLGee
11-17-2005, 08:41 AM
Har sett det nya avsnittet, och inledningen var riktigt WOW! Har inte hunnit smälta avsnittet ännu, men jag gillade det skarpt.
Enda saken jag inte gillade var längden på avsnittet. Det känns som om Lost-gänget förväntar sig att vi ska investera våra sympatier i ett gäng som vi knappt känner, och då hade ett dubbelavsnitt varit mycket bättre.
Jag är trots detta ändå rätt nöjd med vad vi fick se, men hoppas på en längre DVD-version när det väl släpps..
Goodwin var inte lika bad-*** som Ethan, men gav ändå lite insikt på deras motivationer. The Others vill ha fysiskt starka människor, och barn, men till vad? Krigare?
eLGee
11-17-2005, 09:50 AM
Kom att tänka på en sak: Ana-Lucia kommer på Goodwin genom att säga att han kom ur djungeln 10 minuter efter krashen, och att han inte var blöt. Han kunde lika gärna ha sagt att han vaknade upp i djungeln och hörde skrik, och stötte på Benard i trädet när han följde skriken. Fast han tänkte kanske inte på det. :)
Sanderholm
11-17-2005, 10:27 AM
Jag gillade också avsnittet. En sak som jag störde mej på var dock alla avbrott vid ny dag. Ibland så var ju en dag bara typ 10-20 sekunder och det blev lite frustrerande. Som du säger eLGee så kanske det hade varit bättre om man gjort ett dubbelavsnitt av de hela, då hade man inte fått lika många avbrott.
Intressant med Goodwin, jag trodde faktiskt att han skulle vara snäll. Väldigt bra att vi fick lite motiv, till varför "The Others" kidnappar utvalda personer. Frågan är bara i vilket syfte de gör det. Tog man de starka för att använda dom, eller bara röja dom ur vägen?
Lite synd tycker jag att de va att vi inte fick veta mer om "The Others" bara. Precis när AL och Goodwin började brottas så tänkte jag "fan, inte redan.. prata lite till!" :)
josse*
11-17-2005, 11:04 AM
Såg precis klart avsnittet, det var riktigt bra! Kul att man äntligen fick se några av "the others". Men precis som ni säger var det irriterande med avbrotten.
jettis
11-19-2005, 03:57 AM
Det är konstigt and vissa av the others är helt efter, trasiga kläder och inga skor osv, medan vissa som tex Goodwin och Ethan inte alls är så. Undrar vad det betyder...? Kan de ha kommit senare kanske?
juleyah
11-19-2005, 02:32 PM
Eller så är de ledare?
Tror ni att det var AL som sköt Shannon? För mig känns det som om de är i helt fel vinkel :S
eLGee
11-19-2005, 11:05 PM
juleyah: En liten fråga angåenda AL vs Shannon... När du tänker på ljudet av hovar som galopperar i Stockholm, tänker du på en häst eller på en zebra?
Vad jag vill ha sagt med den frågan är att ibland så är de mest troliga beskrivningarna också dom rätta. Även om bilden är lite skev ibland. ;)
För mig är det iallafall ingen tvekan om att det var Ana-Lucia som sköt Shannon. Inte för att racka ner på någon alls (utan ett direkt citat från Damon Lindelof angående just detta), men ibland är Lost-fans lite för överanalyserande om vad som händer i Lost.