Någon som vet om TV4 planerar att göra uppehåll i Lost? Epi 4 visas ju i kväll, så nu är vi ju bara 1 avsnitt efter USA (pga deras 2 v uppehåll) och att det skall förbli så är väl för bra för att vara sant, eller?
Förresten, någon här som tittar/följer Gilmore Girls, och som vet vilken säsong och avsnitt USA är på i jämförelse med Sverige??? Har börjat följa serien igen, men blir lite förvirrad när jag läser spoilers och resumeer....
Ok, Då är vi väl en säson efter här i Sverige, för jag tror det var ett avsnitt fr säsong 5 i Söndags (det då Luke och Lorelei gjorde slut och Rory fick låna Logans limo)....
Håller med om att det väl är för bra för att vara sant att sverige bara skulle vara en vecka efter USA...... *suck*
"Missing"? "Misplaced"? "Disoriented"? "Gone"? No, that's not it. Wait! "Nowhere to be found"! Yes!
Coach
Additional Info
Re: Uppehåll?
Av praktiska skäl så kan inte TV4 sända sina avsnitt för nära ABC's sändschema. Betamax-banden måste skickas via kurir till Sverige och översättning måste göras, som sen kontrolleras. Sen "planerar" man in reklampauser för att se vilken sponsor som ska få bäst reklamspot (sätter det inom citationstecken, för vi vet hur bra TV4 är på sånt).Om jag inte minns helt fel så är vi svenskar ändå rätt långt före alla andra, först i Europa efter USA, om jag inte misstar mig. Så helt fel är det inte.
Men det borde inte behöva ta mer än en vecka att göra allt praktiskt runt avsnitten *sitter i ett hörn och surar* ....
Tror att Norge är om inte för så iaf i kapp Sverige så först är bi inte. Men vi är ju absolut inte sist heller, england är väl fortfarande bara på säson 1.....
Kommende onsdag sender både TV4 og TVNorge episode 5, så Norge har tatt igjen Sverige så vi ligger likt
Jeg vet at TVNorge har et prøveprosjekt gående når det gjelder levering av Lost, luerer på om det samme gjelder for TV4? Det betyr at TVNorge ikke får episodene levert på video som må sendes fra USA lengre, de blir nå overført via datafiler, noe som gjør prosessen lettere med hensyn til oversettelse og "reklame redigering". Men det betyr dessverre også at de må ta hensyn til pausene som USA har. Siden USA nettopp har hatt 3 ukers pause, som betyr at både TV4 og TVNorge er kun 2 uker bak USA....mulig vi må "lide oss" igjennom en tilsvarende pause?