The Fuselage

The Fuselage.com: The Official Site of the Creative Team Behind ABC's Award Winning TV Show "LOST"
Sponsored by J.J. Abrams

Go Back   The Fuselage > International Terminal > Destinations > Sweden
Flicks N Shows Arcade Tags Social Groups

Sweden Välkommen till den svenska delen av The Fuselage. Här kan du hänga, ha kul, och prata om Lost på svenska!

Reply

Thread Tools
Old 11-02-2005, 06:21 AM   #1
Kristina
Premium Economy

Additional Info
Profile
Stats
Uppehåll?

Någon som vet om TV4 planerar att göra uppehåll i Lost? Epi 4 visas ju i kväll, så nu är vi ju bara 1 avsnitt efter USA (pga deras 2 v uppehåll) och att det skall förbli så är väl för bra för att vara sant, eller?

Förresten, någon här som tittar/följer Gilmore Girls, och som vet vilken säsong och avsnitt USA är på i jämförelse med Sverige??? Har börjat följa serien igen, men blir lite förvirrad när jag läser spoilers och resumeer....
Kristina is offline  
Reply With Quote
Old 11-03-2005, 08:33 AM   #2
juleyah
Watching TV in
Economy
Project Swede! ;)

Additional Info
Profile
Stats
Re: Uppehåll?

Gilmore Girls är på sin 6:e säsong i USA, vet jag.. men Sverige?

Vad gäller Lost tror jag att tv4 snart måste ha flera veckors uppehåll, för att få avsnitten bara en vecka efter är för bra för att vara sant!
juleyah is offline  
Reply With Quote
Old 11-04-2005, 05:57 AM   #3
Kristina
Premium Economy

Additional Info
Profile
Stats

Ok, Då är vi väl en säson efter här i Sverige, för jag tror det var ett avsnitt fr säsong 5 i Söndags (det då Luke och Lorelei gjorde slut och Rory fick låna Logans limo)....

Håller med om att det väl är för bra för att vara sant att sverige bara skulle vara en vecka efter USA...... *suck*
Kristina is offline  
Reply With Quote
Old 11-04-2005, 07:50 PM   #4
misse1977
Coach

Additional Info
Profile
Stats

Nästa vecka är ett insatt program om Lena Philipsson istället. Whoa. Bojkott. Ingen härhemma får någonsin nämna hennes namn igen:-)
misse1977 is offline  
Reply With Quote
Old 11-10-2005, 10:36 AM   #5
eLGee
"Missing"? "Misplaced"? "Disoriented"? "Gone"? No, that's not it. Wait! "Nowhere to be found"! Yes!
Coach

Additional Info
Profile
Stats

Av praktiska skäl så kan inte TV4 sända sina avsnitt för nära ABC's sändschema. Betamax-banden måste skickas via kurir till Sverige och översättning måste göras, som sen kontrolleras. Sen "planerar" man in reklampauser för att se vilken sponsor som ska få bäst reklamspot (sätter det inom citationstecken, för vi vet hur bra TV4 är på sånt).Om jag inte minns helt fel så är vi svenskar ändå rätt långt före alla andra, först i Europa efter USA, om jag inte misstar mig. Så helt fel är det inte.
eLGee is offline  
Reply With Quote
Old 11-10-2005, 11:12 AM   #6
Kristina
Premium Economy

Additional Info
Profile
Stats

Men det borde inte behöva ta mer än en vecka att göra allt praktiskt runt avsnitten *sitter i ett hörn och surar* ....

Tror att Norge är om inte för så iaf i kapp Sverige så först är bi inte. Men vi är ju absolut inte sist heller, england är väl fortfarande bara på säson 1.....
Kristina is offline  
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 08:45 AM   #7
shma
Baggage

Additional Info
Profile
Stats

Jag är ca 6-7 timmar efter usa :P
Texted förstör mer än det hjälper.
shma is offline  
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 09:23 AM   #8
Kristina
Premium Economy

Additional Info
Profile
Stats

Jo, jag kan delvis hålla med om det med textningen....

Det andra försår jag inte alls vad du menar med
Kristina is offline  
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 03:30 PM   #9
Marystat
Sassafras
Premium Economy

Additional Info
Profile
Stats

Normann sjekker inn her

Kommende onsdag sender både TV4 og TVNorge episode 5, så Norge har tatt igjen Sverige så vi ligger likt

Jeg vet at TVNorge har et prøveprosjekt gående når det gjelder levering av Lost, luerer på om det samme gjelder for TV4? Det betyr at TVNorge ikke får episodene levert på video som må sendes fra USA lengre, de blir nå overført via datafiler, noe som gjør prosessen lettere med hensyn til oversettelse og "reklame redigering". Men det betyr dessverre også at de må ta hensyn til pausene som USA har. Siden USA nettopp har hatt 3 ukers pause, som betyr at både TV4 og TVNorge er kun 2 uker bak USA....mulig vi må "lide oss" igjennom en tilsvarende pause?
Marystat is offline  
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

The Fuselage > International Terminal > Destinations > Sweden > Uppehåll?

Thread Tools

Posting Rules