Jag har iallafall sett avsnittet nu, verkar inte vara några som helst diskussioner på svenska om avsnittet!
Hörde Walt baklänges innan, jag får de till "They're comming, and they're close". Tror jag läst det någonstans också.
Min tanke (uttöver de här med att de andra kommer och dödar allt och alla) är att kanske "The Tailis" är "the carriers" som Danielle snackade om?
Det hade varit en ganska intressant twist på det hela tycker jag. Har inte läst den teorin någon annanstans och jag känner mej relativt stolt över den (oddsen är inte helt hopplösa).
Sen då det här med Shannons död (om hon nu dör?) så går det ju alltid spekulera.. Det har ju varit spoilers hit och spoilers dit om vem som sköt vem och vad och så.. Nästan värre än när Boone skulle avlivas!
Jag tänker inte ens spekulera i vem som sköt henne (eller knivhögg -se www.thetailsection.com) för jag har på känn att alla kommer ha fel! Vem som helst kan ha mördat henne egentligen, och jag tror att producentera medvetet lämnat månbga möjligheter, kanske t o m filmat alternativa scener för att överraska så många människor som möjligt. Många har snackat om vem som gömde sej bland träden i regnet i previewn till Abandoned, och jag tror ju inte precis att det är en miss från producenterna, de har full koll på exakt allting som har med denna serien och göra!
Nu har jag bara snackat om de två, enligt mej, viktigaste händelserna. Det finns mycke mer att snacka om, så bara kör igång allihopa!
Alla snackar om 2 seperata skott när de gäller Shannons död.
Jag har kommit fram till att jag stöder den teorin!
Kanske de var två skott som avlossades exakt samtidigt, bara att det ena (från Ana-Lucias pistol) avlossades längre bort, vilket gör att det blir ett längre eko.
Några teorier?
"Missing"? "Misplaced"? "Disoriented"? "Gone"? No, that's not it. Wait! "Nowhere to be found"! Yes!
Coach
Additional Info
Re: 206 - Abandoned
Quote:
Originally Posted by Sanderholm
Alla snackar om 2 seperata skott när de gäller Shannons död.
Jag har kommit fram till att jag stöder den teorin!
Kanske de var två skott som avlossades exakt samtidigt, bara att det ena (från Ana-Lucias pistol) avlossades längre bort, vilket gör att det blir ett längre eko.
Några teorier?
Tvivlar starkt på att det är någon annan än Ana-Lucia som dödade Shannon. Om det skulle vara så skulle det vara ett av de billigaste klipp-fusken någonsin, och även om Lost är en klurar-serie, så skulle det vara ett större fusk än "Bobby i duschen", bara som exempel. Varför har folk så svårt att tro att det var Ana-Lucia som skön Shannon?
Snälla, kolla på programmet igen... Hon håller pistolen med höger hand, hon använder vänstern som stöd, varför skulle hon byta hand när hon sänker pistolen?
Spoiler:
Enligt screencaps från nästa avsnitt så vet jag att hon är/har varit polis, och därmed är det helt otänkbart att hon skulle byta hand.
"Missing"? "Misplaced"? "Disoriented"? "Gone"? No, that's not it. Wait! "Nowhere to be found"! Yes!
Coach
Additional Info
Om tanken var att plantera ett så att det var någon annan än Ana-Lucia som sköt Shannon så skulle dom filmat det tydligare. Att inte göra det är inget annat än rent fusk, och hittills har Lost inte behövt använda sig av sådana billiga knep för att göra serien bra. Att använda såna knep för att förvilla tittarna är inte bara billigt, utan ett stort "no-no" i alla berättarformer. Det vore mycket mer intressant att utveckla hur relationen mellan "The Tailees" och våra vanliga överlevande utvecklas när det första dom gjort är att skjuta en av gruppen. Detta ger dessutom mer rum för karaktärsutveckling för Sayid.
Om det nu skulle visa sig att det kommer fram att det inte är Ana-Lucia som sköt Shannon om två veckor så kommer jag hålla tyst och svälja min stolthet. Inte bara det, jag ska personligen ge en skriftlig ursäkt och erkännande via mitt Wacom-bord här på forumet. Deal?
Om det nu skulle visa sig att det kommer fram att det inte är Ana-Lucia som sköt Shannon om två veckor så kommer jag hålla tyst och svälja min stolthet. Inte bara det, jag ska personligen ge en skriftlig ursäkt och erkännande via mitt Wacom-bord här på forumet. Deal?
Coach
Additional Info
Jag hittade detta inlägget på imdb, och jag tyckte det var så grundligt och riktigt kul att jag var bara tvungen att slänga in det i diskussionen. Kolla speciellt in den animerade SWF-filen. Varsågoda:
Re: It's hilarious how many people are convinced Ana-L DIDN'T shoot Shannon - by -19 hours ago (Sun Nov 13 2005 17:43 ) UPDATED Sun Nov 13 2005 17:15
Okey. There are two things I can understand. I can understand if people think Ana shot someone else. I can understand if people think someone else killed Shannon. But for the life of me I can not understand how anyone can think the person facing Sayid was not AL. Hello??? Wakey wakey... eggs and bakey
Coach
Additional Info
OK, jag hittade det slutgiltiga beviset. Vad jag laddat upp nedan är ett utdrag från den officiella Lost podcasten med Damon Lindelof och Carlton Cuse som man kan ladda ner från lost.abc.com. Jag antar att vi kan se detta som slutgiltigt bevis på att Ana-Lucia sköt och dödade Shannon. Case closed.